۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۵۵

امام جمعه قزوین:

کمک های مومنانه با محور مساجد در قزوین تداوم خواهد یافت

کمک های مومنانه با محور مساجد در قزوین تداوم خواهد یافت

قزوین- نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: اجرای طرح کمک مومنانه برای دستگیری از نیازمندان با محور مساجد پس از بیماری کرونا هم در شهر قزوین تداوم خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنجشنبه در مراسمی با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حجت الاسلام سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه استان، حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان و سرهنگ برین معاون اجرایی سپاه صاحب الامر استان، اجرای طرح اطعام مهدوی در امامزاده سید محمد قزوین آغاز شد.

آیت الله عبدالکریم عابدینی در حاشیه اجرای طرح اطعام همدلی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این حرکت ارزشمند که با محور مساجد آغاز شده در واقع ابراز همدردی و کمک همدلانه گروه‌های مختلف مردم برای کمک به نیازمندانی است که بر اثر ویروس کرونا آسیب دیده اند.

وی اضافه کرد: حرکت امروز و سایر برنامه‌هایی که در روزهای گذشته با تاکید مقام معظم رهبری آغاز شده شعر زیبای «چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار» را به صورت عملی در جامعه اسلامی پیاده کرده و تصاویر زیبایی از کمک‌های مومنانه را در منظر عموم قرار داده است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین یادآور شد: مردم ما آموزش دیده مکتب قرآن و اهل بیت (ع) هستند و کمک‌های آنها نیز در شرایط سخت و دشوار با دیگران تفاوت دارد و حاضرند حتی اگر خود در سختی هستند دستگیری از نیازمندان را فراموش نکنند که این روحیه کم نظیر است.

وی تصریح کرد: مردم ما در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله نیز همواره در صحنه حضور دارند و هموطنان خود را فراموش نمی‌کنند و این روحیه ماندگار و امید بخش نیازمندان در حوادث است.

امام جمعه قزوین اظهار داشت: در شرایط بحرانی ناشی از انتشار ویروس کرونا ملت ما در برابر آزمون بزرگ دیگری قرار گرفت و با همه توان با کمک‌های مومنانه حماسه دیگری خلق کرد و این حرکت یک نگاه محبت آمیز انقلابی در کمک به مستمندان بود.

آیت الله عابدینی یادآور شد: در این آزمون در واقع یک رقابت انسانی ایجاد شد و هر کس در توان خود با کمک‌های نقدی و غیرنقدی به آسیب دیدگان کمک کرد که جای تقدیر دارد.

وی اضافه کرد: امیدواریم ویروس کرونا زودتر از آنچه فکر می‌کنیم بساطش برچیده شود و با رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم شاهد خلاص شدن از بیماری باشیم.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین تصریح کرد: بدون شک این کمک‌ها ادامه دارد و مردم همیشه در کار خیر در میدان هستند و این گونه خدمات خداپسندانه تعطیل شدنی نیست.

وی گفت: محور قرار گرفتن مسجد در تهیه و توزیع کمک‌های مردمی کار خوبی است و باید از این ظرفیت همواره استفاده کنیم تا ارتباط معنوی مردم با این مکان‌های دینی قطع نشود.

عابدینی اظهار داشت: در این کار ارزشمند هر فردی بخشی از امور را بر عهده گرفته و یک حرکت خوب شکل گرفته و تا زمانی که فقیر و نیازمندی در جامعه هست این حرکت ادامه دارد.

در مراسم اطعام مهدوی امشب ۵۰۰ بسته معیشتی و یک هزار وعده غذای گرم میان نیازمندان شهر قزوین توزیع می‌شود.
 

کد خبر 4919751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha